Stichting Baby Hope zamelt materialen in voor projecten in verschillende Afrikaanse landen:

Gambia --- Stichting Gambian Aid Foundation uit Coevorden heeft een aantal jaren geleden een kraamziekenhuis gebouwd in Birkama, waar 450 bevallingen per maand plaatsvinden. Niet voor niets heeft deze kliniek de bijnaam "the baby factory" gekregen. Naast deze kliniek worden er ook 10 kleinere ziekenhuizen ondersteunt met de kraammaterialen van Baby Hope. Er gaan per jaar enkele zeecontainers naar Gambia met hulpgoederen voor allerlei projecten ter plaatse. De containers komen retour met lokale producten uit Gambia om hier te verkopen. Diverse projecten die materialen van Baby Hope ontvangen, gebruiken deze manier van verzenden van goederen. Bennie Ahlers was jarenlang de drijvende kracht achter deze succesvolle organisatie. Meer weten? Kijk dan op www.benniehelptgambia.org

Via de Stichting Care Foundation the Gambia gaat er jaarlijks materiaal mee naar Jiboro,het Narang Health Care Centre. In dit centrum (geopend in 2008) komen maandelijks vele zwangere moeders en moeders met baby's op controle. De materialen van Baby Hope vinden hier een goede bestemming, met meer dan 100 bevallingen per maand! Meer informatie op www.carefoundationthegambia.nl.

Daarnaast ondersteunen we ook het goede werk van Ellen Plaschek. Een gepassioneerde vroedvrouw. Tijdens een reis door Gambia werd ze geraakt door de verloskundige zorg, de vrouwen en haar collega vroedvrouwen. De hier zo vanzelfsprekende verloskundige zorg en medische middelen zijn daar veel minder vanzelfsprekend en vaak zelfs schaars. Met eigen inzet en het sturen van materialen probeert ze een verschil te maken. Kleinschalig en directe hulp. Het is mogelijk. Voor meer informatie: www.puurfoundation.nl

Senegal --- Yvonne Bergman ( 49 jaar) is ons inzamelpunt in Schagen en werkt als kraamverzorgster bij de Omring. Sinds 6 jaar vliegt zij twee maal per jaar naar Senegal om daar vrijwilligerswerk te doen. Nu nog in de vorm van spullen heen brengen en daar uitdelen en in de hoop later voor langere periode daar heen te gaan en dan d.m.v. haar beroep daar nog meer te kunnen doen.

Ook zamelt zij in voor de stichting Rosangelankie, dat is een stichting die een weeshuis (van 0 tot 18 jaar) op wil richten in Abene (Senegal). www.rosangelankie.org. Deze stichting is opgericht door Jean en Rosa. Twee nederlanders. Deze mensen komen uit Kongo en Angola en weten dus precies waar ze het over hebben. Ook door haar werk kan Yvonne voor hun héél véél betekenen d.m.v. inzamelen van kleding, beddengoed, handdoeken en speelgoed ect.

"Elke reis als ik heen ga neem ik de kraamspullen en de brillen mee! Inmiddels bevoorraad ik zes ziekenhuisjes in de dorpjes rond Abene en iedere keer als ik daar kom is het te triest voor woorden! Ik zou daar zoveel kunnen doen qua werk maar ook qua meubilair, bedden, instrumenten ect. En gewoon met de spullen die we hier in Nederland weggooien"

Yvonne is bezig om middels sponsoring een container met kraamspullen naar Senegal te versturen. Wie haar wil helpen deze droom te verwezenlijken kan een donatie overmaken op onze bankrekening onder vermelding van "Yvonne, Senegal".

De hulporganisatie Dorcas heeft depots waar kleding en goederen ingeleverd kunnen worden. Via een aantal depots in het land (oa Dirksland) vinden kraammaterialen hun weg naar projecten in oost-Europa en de vluchtelingen in Griekenland. Dick van den Velde uit Tholen heeft hierin een grote rol gespeeld. Na zijn onverwachtse overlijden in 2019 heeft zijn vrouw Nettie een deel van zijn transport activiteiten voortgezet. Voor meer informatie kijk op www.dorcas.nl

Gain Holland biedt noodhulp en humanitaire hulp waar nodig. Via inzameldepots komt kleding en andere goederen goed terecht. De depots in Sleeuwijk en Horst ontvangen ook materialen van Baby Hope zodat ook de kraamklinieken materialen kunnen ontvangen. Meer informatie? Kijk op www.gainholland.org.