Vrijwilligers zijn voor Stichting Baby Hope van onschatbare waarde. Zonder vrijwilligers kan Baby Hope niet bestaan. Ze nemen de aangeboden materialen in, tellen en sorteren deze en zorgen voor lokale naamsbekendheid. Ook u kunt helpen! Dit kan op twee manieren: als inzamelingspunt of als vervoerder.

Inzamelingspunt
Vrijwilligers die zich beschikbaar stellen als inzamelingspunt zijn het eerste aanspreekpunt voor mensen die hun kraammaterialen willen inleveren. De meeste inzamelingspunten kiezen ervoor de materialen in ontvangst te nemen na een telefonische afspraak, sommigen kiezen voor een vaste dag in de week. Op die manier bepaalt u dus zelf hoeveel tijd u hierin wilt investeren. Ook kunt u helpen de naamsbekendheid van de stichting te vergroten door bijvoorbeeld het ophangen van onze posters en het verspreiden van flyers bij consultatie- en kraambureaus, thuiszorgwinkels, huisartsen en verloskundigenpraktijken.

Vervoerder
Transportvrijwilligers zorgen voor het vervoer van materialen van de inzamelingspunten naar de depots in Ter Aar (voor alle inzamelingspunten in Zuid-Holland), Utrecht/Vleuten (voor alle inzamelingspunten in Utrecht), Sint Jansklooster (Flevoland, Drenthe, Gelderland, Overijssel, Friesland en Groningen), Uden (Gelderland en Oost Noord Brabant) en Krommenie (Noord-Holland). Vanuit deze depots worden de materialen periodiek opgehaald voor vervoer naar de kraamprojecten, via onze samenwerkingspartners.

Interesse?
Voor een betere spreiding van de inzamelingspunten zijn wij op zoek naar vrijwilligers die kraammaterialen in ontvangst willen nemen in of in de buurt van Amersfoort, Apeldoorn, Assendelft, Barendrecht, Berkel en Rodenrijs, Beverwijk, Bladel, Bolsward, Bovenkarspel, Capelle ad IJssel, Castricum, Delft, Delfzijl, Dokkum, Dronten, Eindhoven, Enschede, Gouda, Grootegast, Haarlem (oost of zuid), Heemskerk, Heerenveen, Heiloo, Hellendoorn, Helmond, Hengelo, Hilvarenbeek, Hippolytushoef, Hoeven, Hoorn, Raamsdonkveer, Rotterdam, Schagen, Schipperskerk, Schoonhoven, Steenwijk, Veendam, Veldhoven, Winkel, Winsum, Zaandam, Zeewolde, Zoetermeer en Zwaag.

Ook zijn wij dringend (en altijd) op zoek naar mensen die 3x per jaar de materialen willen ophalen bij een aantal inzamelingspunten in hun provincie (rondom Volendam, regio Den Haag, Rotterdam, Haarlem, Alkmaar, Amsterdam, Tiel, Utrecht en Amersfoort) en ze vervolgens naar een depot of project willen brengen! Voelt u er iets voor om vrijwilliger te worden voor Stichting Baby Hope, neem dan contact op met één van de bestuursleden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Als we de transportpuzzel samen kunnen oplossen zou dat heel fijn zijn!